מה עדיף, ללכת או לרוץ?

מחפשים לעשות קצת פעילות גופנית?
ריצה והליכה ספורטיבית הן שתי אפשרויות נהדרות!🚶🏼‍♀️🏃🏽‍♂️

עם זאת, הליכה וריצה מניבות תוצאות שונות מבחינת ירידה במשקל ומבחינת החסרונות והיתרונות הבריאותיים. אז בואו נדבר על כמה הבדלים עיקריים בין השניים: 🤓

1️⃣ שריפה קלורית: ריצה היא פעילות אינטנסיבית יותר בהשוואה להליכה. אותה העצימות משפרת באופן משמעותי את שריפת הקלוריות, ומקלה על ירידה מהירה יותר במשקל.
מצד שני, הליכה ספורטיבית מספקת שריפת קלוריות עקבית. מחקרים מראים שאנשים אשר מבצעים הליכה לעומת ריצה מתמידים יותר בפעילות זו לאורך זמן.

2️⃣ השפעה שרירית: ריצה מפעילה מגוון רחב של שרירים, כולל שרירי הרגליים, האגן, הגב, הבטן ושרירי הליבה. שינויי המהירות במהלך הריצה מאתגרים את השרירים, ותורמים לשיפור הכושר והכוח הפיזי.
הליכה ספורטיבית, לעומת זאת, מפעילה ומאמצת בעיקר את שרירי הרגליים.

3️⃣ השפעה על המפרקים: ריצה כרוכה בהשפעה גבוהה יותר על המפרקים בגלל הכוחות החזקים יותר המופעלים על הגוף. השפעה זו מובילה לשחיקה מוגברת של המפרקים, במיוחד כאשר לא נעשה חימום מתאים לריצה. הליכה ספורטיבית, בהיותה פעילות בעלת עצימות נמוכה יותר, נוטה להשפיע פחות על המפרקים. עובדה זו הופכת אותה למתאימה יותר לאנשים עם רגישות או מחלות מפרקים.

גם הליכה וגם ריצה מציעות יתרונות רבים לירידה במשקל ולבריאות האישית.
כאשר אנו ניגשים לבחור סוג ספורט, חשוב מאוד לבחור פעילות שמתאימה לרמת הכושר והנסיון שלנו.
זכרו, עקביות והתקדמות הדרגתית הם המפתח להשגת יעדי הכושר שלכם.

אז יאללה, שרכו את הנעליים טוב טוב, וצאו לדרך! 🏃‍♀️🏃‍♂️🌟

 

נעים להכיר

אנחנו עומר ואור גפן – ואנו סטאז'רים לרפואה בבית החולים מאיר. שנינו בוגרי בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. לפני שהתחלנו ללמוד עסקנו רבות בחינוך והדרכה. מתוך האהבה לתחום, הקמנו את RazSchool(הקרוי על שם ביתנו הקטנה, רז😊). אנו מאושרים על ההזדמנות להנגיש ידע על גוף האדם ורפואה לילדות וילדים סקרנים, מכל מקום בו הם נמצאים, בצורה אינטראקטיבית ומעניינת.

מאמרים נוספים

ויטמינים – מה זה בכלל?

הרבה פעמים אנחנו שומעים עליהם, אבל מה הם אותם הוויטמינים אשר כל הזמן מספרים לנו עליהם? 🤔 ויטמינים הם למעשה חומרים שהגוף שלנו זקוק להם

קרא עוד »

התוספתן – הכירו את גופכם

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס

קרא עוד »

"הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו"

אל תפספסו את ההזדמנות לשתול את זרע הסקרנות הרפואית בילד שלכם עוד היום!

מתעניין בחוג: